Оцењивање и вредновање
ВРЕДНОВАЊЕ И
ОЦЕЊИВАЊЕ УЧЕНИКА:
Елементи праћења и
оцењивања ученика су:
Познавање и разумевање стручних садржаја – провера се врши током школског часа без најаве
Писмена провера знања – писмена провера теоријског знања уз претходну најаву од најмање 7
дана пре, а за позитивну оцену треба решити 50 % задатака
Вежбе– израда више заданих вежби на папиру и рачунару на часу, а након обраде
неколико целина – број вежби ће се
дефинисати брзином усвојених садржаја
Залагање ученика (однос према раду) – редовност у присуствовању
настави, тачност и редовнотост израде домаћих радова и вежби, активност на часу,
редовност ношења прибора за
цртање и свеске.
ОПИС ПОСТИГНУЋА И
ОЦЕНЕ:
Оцењивање ученика треба обављати систематски у току
школске године. Поред оцена добијених на графичким вежбама, тестовим, усменим
одговорима и урађеним вежбама треба узимати у обзир колико је ученик оспособљен
да применује усвојена знања, какав је однос имао према раду, извршавању радних
обавеза
недовољан (1)
·
најнижа
квалитета и ниво знања, ученик се само присећа неких основних садржаја
·
ученик
позитивно решио мање од 45%
постављених задатака
·
ученик
ни уз помоћ наставника није у стању решавати задатке и вежбе
·
ученик
доста неоправдано изостаје са наставе и вежби, учестало не носи прибор, свеску и материјале за рад, омета друге ученике и наставника у раду, нема у свесци већи део садржаја, не извршава своје обвезе
довољан (2)
·
ученик
може просторно приказати једноставнији машински елемент помоћу ортогоналне пројекције и читати једноставније
радионичке цртеже, познавање основних симбола и садржаја
· ученик
позитивно решио 45 - 50%
постављених задатака
· ученик
постављене задатке и вежбе
решава уз знатну помоћ наставника
· ученик
повремено не носи прибор и свеску или
неоправдано изостаје, део цртежа
и садржаја није нацртао и записао, наставник врши вишеструке исправке.
добар (3)
·
ученик
уз мању помоћ чита техничку документацију карактеристичну за занимање и правилно
црта елементе машинства и једноставније склопове у ортогоналној и просторној
пројекцији
·
ученик позитивно решио >65% постављених задатака
·
ученик
решава уз помоћ свеске и малу помоћ наставника, познаје садржаје али их не
може применити
·
ученику
на делу цртежа наставник врши исправке, уредност није на завидној висини
врло добар (4)
· ученик
самостално чита техничку документацију, уредно црта сложеније елементе у
ортогоналној и просторној пројекцији. позитивно решио >80% постављених задатака
·
ученик
позитивно решио >80% постављених
задатака
·
ученик
решава задатке и програме самостално и тачно, познаје садржаје али их не примењује у довољној мери
·
ученик уредан и редовит, написао и нацртао
све потребне садржаје
одличан (5)
· ученик
самостално чита сложенију техничку документацију, уредно црта сложеније
елементе машинских делова у ортогоналној и просторној пројекцији, решава
техничке задатке графичким путем
·
ученик
је позитивно решио
>90% постављених задатака
·
ученик
самостално и тачно решава постављене задатке и
повезује стручна знања
·
ученик
је уредан и редован,
активан на часу, тачно је нацртао све потребне садржаје.
Нема коментара:
Постави коментар