Оцењивање и вредновање

Оцењивање и вредновање



ВРЕДНОВАЊЕ И ОЦЕЊИВАЊЕ УЧЕНИКА:
Елементи праћења и оцењивања ученика су:
Познавање и разумевање стручних садржаја – провера се врши током школског часа без најаве
Писмена провера знања – писмена провера теоријског знања уз претходну најаву од најмање 7 дана пре, а за позитивну оцену треба решити 50 % задатака
Вежбе– израда више заданих вежби на папиру и рачунару на часу, а након обраде неколико целина – број вежби  ће се дефинисати брзином усвојених садржаја
Залагање ученика (однос према раду) – редовност у присуствовању настави, тачност и редовнотост израде домаћих радова и вежби, активност на часу, редовност ношења прибора за цртање и свеске. 

ОПИС ПОСТИГНУЋА И ОЦЕНЕ:
Оцењивање ученика треба обављати систематски у току школске године. Поред оцена добијених на графичким вежбама, тестовим, усменим одговорима и урађеним вежбама треба узимати у обзир колико је ученик оспособљен да применује усвојена знања, какав је однос имао према раду, извршавању радних обавеза
недовољан (1)         
·         најнижа квалитета и ниво знања, ученик се само присећа неких основних садржаја
·         ученик позитивно решио мање од 45%  постављених задатака
·         ученик ни уз помоћ наставника није у стању решавати задатке и вежбе
·        ученик доста неоправдано изостаје са наставе и вежби, учестало не носи прибор, свеску и материјале за рад, омета друге ученике и наставника у раду, нема у свесци већи део садржаја, не извршава своје обвезе
довољан (2)       
·    ученик може просторно приказати једноставнији машински елемент помоћу  ортогоналне пројекције и читати једноставније радионичке цртеже, познавање основних симбола и садржаја
·      ученик позитивно решио 45 - 50%  постављених задатака
·      ученик постављене задатке и вежбе решава уз знатну помоћ наставника
·      ученик повремено не носи прибор и свеску или неоправдано изостаје, део цртежа и садржаја није нацртао и записао, наставник врши вишеструке исправке.
добар (3)                 
·    ученик уз мању помоћ чита техничку документацију карактеристичну за занимање и правилно црта елементе машинства и једноставније склопове у ортогоналној и просторној пројекцији
·         ученик позитивно решио >65% постављених задатака
·         ученик решава уз помоћ свеске и малу помоћ наставника, познаје садржаје али их не може применити 
·         ученику на делу цртежа наставник врши исправке, уредност није на завидној висини
врло добар (4)
·    ученик самостално чита техничку документацију, уредно црта сложеније елементе у ортогоналној и просторној пројекцији. позитивно решио >80% постављених задатака
·         ученик позитивно решио >80% постављених задатака
·         ученик решава задатке и програме самостално и тачно, познаје садржаје али их не  примењује у довољној мери
·         ученик уредан и редовит, написао и нацртао све потребне садржаје
одличан (5)            
·   ученик самостално чита сложенију техничку документацију, уредно црта сложеније елементе машинских делова у ортогоналној и просторној пројекцији, решава техничке задатке графичким путем
·         ученик је позитивно решио >90% постављених задатака
·         ученик самостално и тачно решава постављене задатке и повезује стручна знања
·         ученик је уредан и редован, активан на часу, тачно је нацртао све потребне садржаје.

Нема коментара:

Постави коментар